محل تبلیغات شما
یا ت دانش است و نسبتی با حقیقت دارد و یا تنها یک فن است؟ مطابق تفکیک دوآلیستی تئوریا از پراگما که ریشه‌ای یونانی دارد، ت متعلق به حکمت عملی و بنابراین مربوط به حوزه‌ی پراگما است. در چنین تصویری، دانش ت نمی‌تواند ساحت آشکارگی حقیقت باشد؛ بدین‌گونه، سپهر ی، سپهر اجماع و خطابه‌های اقناعی خواهد بود. در مقابل این دیدگاه مبتنی بر متافیزیک و ریطوریقا، حکمای الهی در ایران ت را متعلق معرفت و حکمت می‌دانند. بنابراین کشف حقیقت ت به‌مثابه تدبیر منزلِ دنیایی، معطوف به حضور و آشکارگی وجود است. در این اثر، ما به بررسی اندیشه‌ی ی عرفا و حکمای الهی در باب ت می‌پردازیم که در پی کشف حقیقتِ ت‌اند.

همان که هستیم بایست باشیم

شعر حافظ= امید به راه و از راه ماندگی

اکهارت توله(تولی)

ت ,حقیقت ,پراگما ,بنابراین ,آشکارگی ,متعلق ,الهی در ,حکمای الهی ,است در ,می‌دانند بنابراین ,منزلِ دنیایی،

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

sertiotorri pudymecor آموزش سئو arinenov سبک زندگی اسلامی آریان زمین kettbentrapas Jean's site cipatkodarm icnoetrafmen